Hoeveel kilogram suiker kan je maximaal oplossen in 1 liter water van 20 graden celcius?

Of kan ik zelfs een grafiek vinden die dit laat zien over kilogram per graden celcius?

14.5K
kierkegaard47
3 jaar geleden
Bedoel je zoiets ? (Niet heel hoge-resolutie en per 100 ml ipv 1liter, maar toch) https://d2vlcm61l7u1fs.cloudfront.net/media%2F78b%2F78bb4497-98c7-4b19-b0a1-9c5139710767%2FphpQaTu4b.png

Het beste antwoord

Om deze vraag te beantwoorden is het goed te weten dat suiker ook wel saccharose of sucrose wordt genoemd. Daarvan kun je volgens wikipedia, 5 kg oplossen in een liter kokend water en 2 kg in een liter water bij kamertemperatuur. Volgens mij is kamertemperatuur wel ongeveer 20 graden. Dus dan kom ik tot 2kg in een liter.
Toegevoegd op 27 augustus 2020 16:15: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
BA en een plus. Ik weet niet zo goed waarom dit een min krijgt...