is zaagsel even zwaar als hout zelf?

als je een boomstam tot zaagsel maakt, is het gewicht van het zaagsel hetzelfde als de boomstronk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
janjan
4 jaar geleden
Leuke vraag!
Ik ben benieuwd naar de antwoorden, volgens mij even zwaar maar dat zal waarschijnlijk onjuist zijn.

Antwoorden (2)

Ja, er gaat geen massa verloren, op eventueel wat stof na. Wel zal het zaagsel meer ruimte innemen dan de boomstam.
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Het vocht in het zaagsel zal snel verdampen waardoor het zaagsel lichter is dan de boom die het vocht beter vasthoudt.
Het is niet even zwaar want de schors van de boom is er dan af dus dan weegt het sowieso wat minder
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Hoezo ? Die schors kun je toch ook gewoon tot zaagsel maken?