Wat is de langste kettingreactie?

Wat is het wereldrecord van de labgste kettingreactie? Met kettingreactie bedoel ik een lange baan met alle spullen als mogelijk die elkaar steeds omstoten of anders in beweging zetten waardoor je een lange baan krijgt. Ik zag ergens dat het een half uur was, maar dat wat 15 jaar geleden. Heeft iemand nieuwe informatie hierover?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
ronron1212
4 jaar geleden
Dat is dominostenen het huidige record staat op 4.491.863 dominostenen. Het werd gevestigd op 13 november 2009 door de bouwers van Domino Day, onder leiding van Robin Paul Weijers. Domino Day was de grootste tv-productie van Nederland.
LeonardN
4 jaar geleden
@KeesWim
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rube_Goldbergmachine
Een bekende vorm van de Rube Goldbergmachine was Domino Day, waarbij in één zet zoveel mogelijk stenen moesten worden omgegooid. Als er een dominorecord zou zijn van 31 minuten of langer zou deze sowieso voldoen aan de vraag. (Ongeacht of je domino als een RGmachine ziet)

Antwoorden (1)

In tijd is de langste kettingreactie nog steeds die van een half uur. Dit is de film van Fischli en Weiss uit 1987: ‘Der Lauf der Dinge’. Het toont een kettingreactie van objecten in een magazijn, met een band die over een reeks hellingen rolt, een ladder die wordt neergehaald, een kaars op wielen die een lont aansteekt hetgeen tot een explosie leidt, enzovoort. Heel spannend is de film niet, de meeste tijd gebeurt er niets.

In stappen is de langste kettingreactie die van Scandiweb in 2016: 412 stappen in tien minuten.
Dit record omvat een breed scala aan apparaten, waaronder traditionele onderdelen zoals wielen, hendels en ballen, als meer ongewone items zoals een ventilator en een koffiezetapparaat.
SimonV