Ja, batterijen werken namelijk door een concentratie verschil. Ionen worden door diffusie over een membraan getransporteerd, wat wij als stroom zien. De drijvende factor achter dit proces is geen zwaartekracht, maar dus een concentratie gradient. Waardoor baterijen ook in de ruimte werken.
(dit alleen als je in een ruimteschip-achtig vaartuig bedoelt, in het luchtledige niet omdat er ook vloeistof in de batterij zit die niet bevriezen mag)