bestaat een Mangaan(III)ion?

ik heb over een paar dagen een scheikunde toets en daarvoor moeten we een lijst met ionen kennen. nu stond er in die lijst dat er wel een Mangaan(II)ion en een Mangaan(IV)ion bestaat maar er stond nergens iets over een Mangaan(III)ion. bestaat deze niet (zo niet waarom) of is dit gewoon een verkorting van alles tussen (II) en (IV)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Mangaan(III) bestaat alleen als Manganese(III) oxide, maar wordt vrijwel nooit gebruikt. Je kan Mangaan(III) dan ook het beste gewoon vergeten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Top dankjewel!