Omdat je voor het bereiken van de lichtsnelheid voor een deeltje met massa een oneindige hoeveelheid energie nodig zou hebben.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtsnelheid
rose
6 jaar geleden
Met de snelheid neemt de relatieve massa toe, je voorwerp wordt oneindig zwaar en kan daardoor nooit de lichtsnelheid bereiken. Een deeltje met massa nul, zoals een foton (licht) kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aanvulling, een deeltje zonder massa "kan" dat niet alleen, het is zelfs de enige snelheid van een massaloos deeltje.