Waarom kan BP en de wetenschap niets verzinnen om dat ernome olielek in de Golf van Mexico op te ruimen?

Kunnen we dan echt niets verzinnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vroeg ik mij ook af!
http://www.goeievraag.nl/vraag/stevenen-wereldomvangrijke-millieuramp.58805

Antwoorden (3)

Daar hebben ze al wat op verzonnen en dat gaat 100% zeker lukken. Het duurt alleen nogal lang voordat het lukt.
AWM
13 jaar geleden
Voor mij part douwen ze er een grote kurk in, er moest toch al lang iets gedaan worden. Kl**tzakken!

Kan er wel om janken zo triest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom eens met een oplossing dan? Een kurk drijft die krijg je niet zomaar naar beneden...
De golf van mexico is niet echt een vijver met stilstaand water. Gangbaar toegepaste technieken hebben een ontwikkelingsfase van veelal jaren. Via test modellen wordt in een bepaalde omgeving gekeken welk systeem werkt. Deze omgeving is nu echter de practische werkplek met al haar gevaren die deze regio zo notoir maakt (denk aan orkanen als Katharina en New Orleans).

Ook hier is men afhankelijk van trial and error.