Kan snelheid bestaan zonder zwaartekracht?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In een zwart gat met extreme zwaartekracht staat alles stil zo we nu veronderstellen . Er is in mijn weten geen plek zonder zwaarte kracht . In die zin bestaat het niet ons zonnen stelsel met zon en planeten raast door het melkwegstelsel ook weer in een baan veronderstel ik onder vloed van een zwaarte kracht en het Melkweg stelsel in zn geheel mogelijk ook. Zwaarte kracht is een fenomeen een vast gegeven Wat niet uit te schakelen is of omkeer kan zijn. Dat laatste is wel geopperd maar ? Miss is het andersom totale zwaarte kracht is normaal met totale stilstand en de mindere zwaartekracht maakt beweging ( snelheid ) en tijd mogelijk maar ?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Kapperkort
Je maakt er een heel punt van om aan te geven dat er geen plek bestaat zonder zwaartekracht, maar dat is de vraag niet.
De vraag kan prima in een theoretisch model passen waar even geen zwaartekracht is. Maar ook in de praktijk... Einstein heeft aangetoond dat de zwaartekracht slechts een verstoring van de ruimtetijd is.Zwaartekracht is een illusie en bestaat feitelijk helemaal niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Maar toegegeven... met die laatste alinea ga ik zelf óók buiten de vraag om.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja zwaarte kracht blijft een fenomeen pas nog werd aangetoond dat zwaartekracht in golven kan aan komen ( ook al door Einstein aangekondigd )
Reddie
6 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix,
"met die laatste alinea ga ik zelf óók buiten de vraag om"
Geenszins, want zwaartekracht bestaat niet, en er bestaat wel snelheid.
Het antwoord op de vraag is dus JA.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Als je bijv. twee zware bollen naast elkaar plaatst zullen die zonder andere omstandigheden naar elkaar toe bewegen door de zwaartekracht. Maar als die zwaartekracht er niet zou zijn zouden ze toch kunnen bewegen (naar elkaar toe eventueel) door ze een duw te geven.

Toegevoegd na 44 seconden:
Door deze duw krijgen ze ook een snelheid.

Toegevoegd na 29 minuten:
Ook elektromagnetisch krachten geven bijv. elektronen al een zekere snelheid om de kern.
Daarnaast zullen magneten die elkaar aantrekken of afstoten ook een snelheid kunnen genereren.

Dat alles natuurlijk met de kanttekening dat de hele situatie dus zonder zwaartekracht moet werken zodat ook duwers en het op elkaar houden van magneten zonder zwaartekracht moet kunnen lopen. Maar met de elektromagnetische krachten kan de zwaartekracht in veel gevallen veel ondervangen.
erotisi