Kun je met een drone vliegen in een rijdende trein?

Behoud de drone de snelheid van de trein of valt deze terug naar nul door de aantrekkingskracht van de aarde.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Kijk maar in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=gnXf7EJ8Qvc.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
En wat zijn dan de antwoorden op de twee vragen?
Antoni
6 jaar geleden
De details kunnen anderen beter uitleggen dan ik.
Ja, je kunt met een drone vliegen in een rijdende trein. Er zijn nl geen omstandigheden die veranderen die van invloed zijn op de besturing van de drone.

Omdat zowel de afstandsbediening als de drone zich in de trein bevinden kan de straling van de afstandsbediening op een normale wijze de drone bereiken, omdat straling geen medium nodig heeft om te worden voortgebracht.
Daarnaast is een trein een van lucht beweging afgesloten ruimte waardoor de drone zich gewoonlijk makkelijk door de trein coupe kan heenbewegen, waarschijnlijk zelfs nog makkelijker omdat er helemaal geen wind staat in de trein (tenzij er natuurlijk een raam openstaat, want dan wordt het anders).

De drone zal ook niet omlaag vallen door de zwaartekracht van de aarde mits de drone omhoog gehouden wordt door de afstandsbediening.
erotisi
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat bedoel je met de drone wordt omhoog gehouden door de afstandbediening? Of dat straling geen medium nodig heeft om te worden voortgebracht? Als je deze twee opmerkingen vergeet, dan is het een goed antwoord, maar deze twee zinnen daar kan ik nix mee.
erotisi
6 jaar geleden
@carsrac
Met omhoog houden door afstandbediening bedoel ik dat als je de drone niet effectief in de lucht houdt door de propellors met de afstandbediening te laten draaien hij niet in de lucht zal blijven hangen; hier is verder niets moeilijks aan maar gewoon door gebruik. Met het medium bedoel ik dat stel dat lichtgolven bijv een soort ether of ander middel nodig heeft om zich voort te planten zoals geluid lucht nodig heeft om zich voort te planten, het wel een probleem zal kunnen geven omdat dan het contact van de afstandbediening naar de drone verstoort kan zijn doordat door de snelheid van de trein de informatiestraling weleens een andere frequentie zal kunnen uitstralen waardoor het contact verstoort wordt. Daar is ic echter geen sprake van: (elektromagnetische) straling wordt niet gehinderd door een medium.
Dat zal dan ook echter alleen een probleem opleveren indien dat medium een groot verschil zal kunnen maken. Want ook de beweging van de drone zelf veroorzaakt een frequentie verschuiving van de straling maar die is niet groot genoeg om van invloed te zijn om de bandbreedte van het signaal te overschrijden.
Kort gezegd komt het erop neer dat het zogenaamde doppler effect geen invloed heeft. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, al kan ik me voorstellen dat het alleen maar verwarrender is geworden door die extra informatie.....die overigens wel relevant kan zijn.