Bestaat er een adsorptiemiddel waarmee je waterstof en koolstof in de gas fase kunt scheiden?

Toegevoegd na 8 uur:
Sorry voor de fout ik bedoelde natuurlijk koolstofdioxide (CO2).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Erna55
7 jaar geleden
Koolstof in gasfase ?
Thecis
7 jaar geleden
Is inderdaad wat vreemd. Wellicht wordt er CO of CO2 bedoeld.
Of C geioniseerd. Maar koolstof zelf vind je niet snel in de gasfase nee
Reddie
7 jaar geleden
@Thecis, ik ben er op tegen dat je van de vraag een andere vraag maakt.
Laat de vraagsteller zelf maar de juiste vraag stellen.
Thecis
7 jaar geleden
@Reddie,
Het was niet de bedoeling om er een andere vraag van te maken, dan wel de vraagsteller er op te duiden dat er inderdaad iets niet klopt. In de volksmond wordt koolstofdioxide (CO2) vaak koolstof genoemd, wat in de wetenschappelijke zin een nogal cruciaal verschil is.
Achteraf blijkt dat de vraagsteller dat ook inderdaad bedoelde (zie toevoeging).

Antwoorden (1)

Als je CO2 bedoelt dan is dat adsorptiemiddel water.

Als je dit gasmengsel door water leidt (dit kan bijvoorbeeld in een gasbelwasser) wordt het koolzuur geadsorbeerd en de waterstof niet.
Edraket
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Dan zit je wel van de vraag een andere vraag te maken, en is het dus geen antwoord op de vraag.