Het smeltpunt van aluminium ligt rond de 660 graden celcius. Dan moet je een knap pannetje hebben wil je dat halen op je gasstelletje... Maar goed, als je de pan maar heet genoeg verhit en de pan daartegen kan dan kan het wel natuurlijk.

Je kunt het natuurlijk op zich wel op andere manieren zo heet krijgen thuis: smelten met een goede gasbrander bijvoorbeeld, dat dik boven de 1000 graden celcius uitkomen. Een klei-oven is waarschijnlijk ook nog een relatief haalbare optie voor thuis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Don't try this at home! Pannen en gasstellen voor in de keuken zijn niet gemaakt voor die temperaturen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel!