Als lood uit uranium ontstaat,zit er dan in loodmijnen nog veel uranium ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Erna55
8 jaar geleden
Lood ontstaat niet uit uranium.
Uranium kan tot lood vervallen.

Antwoorden (1)

Nee, in de loodmijnen zit (vrijwel) géén Uranium.
De halfwaardetijd van het verval van U235 is 700 miljoen jaar. Het bestaande Lood is dus niet van oorsprong U235, maar van Lood zelf.
Reddie
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In kernreactoren wordt met verschillende isotopen gewerkt. Maar als Tsjernobyl met o.a. U235 werkte, kunnen we daar dus al over 700.000.000 jaar weer een vinex-wijkje bouwen.
Ik ga het behang vast uitzoeken!