verandert de ph waarde van azijn als je suiker toevoegt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk ?! Maar inderdaad wat het antwoord al aangeeft cola is zuur als een citroen ( ph) en proeft zoet . Dus reten slecht vj gebit .

Het beste antwoord

Nee, die verandert niet. Ik heb eens de zuurheid van cola opgezocht, en die is bijna hetzelfde als azijn. Cola is heel zoet, ook de suikervrije versie. Daarom denk ik dat het geen verschil maakt. Googel maar op cola en ph-waarde. Als je nog meer suiker aan cola toevoegt, blijft de cola slecht voor je tanden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de zuurtegraad wilt veranderen, moet je een basische stof toevoegen, om het minder zuur te maken. Base is het tegenovergestelde van zuur.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de zuurtegraad wilt veranderen, moet je een basische stof toevoegen, om het minder zuur te maken. Base is het tegenovergestelde van zuur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nog meer suiker aan cola toevoegt, blijft de cola slecht voor je tanden. Dat is een mooie zin. (maar een beetje krom) Als je nog meer suiker aan cola toevoegt, WORDT de cola nog slechter voor je tanden. Immers de zuurtegraad blijft onveranderd en het aantal suikers stijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt krom, maar ik bedoel: als je met suiker de zuurtegraad kan verlagen, dan wordt de cola wat de zuurtegraad betreft beter voor je gebit. Suikers zijn dacht ik slecht voor je tanden, omdat suikers in je gebit door bacteriën omgezet worden in zuren. En de zuren zijn slecht voor je glazuur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap exact wat je bedoelt. Je zin blijft krom. Het is toch raar om te zeggen dat als je suikers(zuren zoals jij zegt) toevoegt en dan beweert dat het slecht blijft... Slechter worden is dan toch de logischere uitdrukking. Als ik meer geld krijg, dan blijf ik rijk, dat is waar, maar de meest kromme manier van zeggen dat je rijker wordt. Ik snap dat je probeert te zeggen dat de zure smaak verbergen dmv suikers niet zegt dat zuurtegraad vermindert. Maar omdat zowel zuur ALS suiker slecht voor je tanden zijn krijg je een enorm kromme zin. (geloof me, het is altijd makkelijker de kromheid in een anders tekst te ontdekken dan in je eigen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is zelf al ingewikkeld genoeg. Zuur is slecht voor je tanden en zoet (suiker) ook. De stelling/vraag is of je de zuurtegraad kan verminderen met zoetheid. (Nee dat kan volgens mij niet) De vergelijking met geld en rijkdom snap ik niet. Ik weet ook wel dat zuur en zoet slecht is voor je gebit.
De vraag is ook ALS, en dat betwist ik in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie het stukje, blijft slecht, inderdaad krom, want dat moet zijn slechter. Want zuur en bovendien extra suiker.