Hoe zet je de formule: Q=c*m*delta t om?

Ik bedoel hiermee dat je dan bijvoorbeeld:
delta t =...
of
c =....
Dat de q zeg maar niet meer vooraan staat!

Hopelijk kan iemand mij zo snel mogelijk helpen, heb morgen de toets al en geen antwoorden van mijn opdrachten gekregen :(

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

(in deze formule gaat het volgens mij om temperatuur dus gebruik hoofdletter T)
Als Q=c.m.delta T dan kun je dat wat rechts naast het is-teken delen door c*m. Dat valt weg tegen de c*m dat erboven staan en dan hou je delta T over. Dit moet je ook aan den linkerkant doen. Dus je krijgt dan Q/(c.m)=T

Op dezelfde manier kun je hem omschrijven dat c voorop komt.