In sommige situaties ontwikkelt er zich condens op dubbel of hr++ glas. Dit komt door de hoge isolatiewaarde van dit soort glas. De condens ontstaat wanneer er een lage buitentemperatuur heerst, samen met een hoge relatieve vochtigheid. Deze situatie ziet u vaak tijdens de ochtenduren in het voor- en najaar. De condens verdwijnt in de loop van de ochtend weer, zodra de temperatuur oploopt en de luchtvochtigheid afneemt. Condensvorming is dus geen fout in het product, maar een gevolg van de zeer hoge warmte-isolatie van het glas. Het beslaan van uw ramen aan de buitenzijde is niet te voorkomen. Eventueel droogwrijven van de ruit heeft geen zin. Zolang de buitentemperatuur laag en de luchtvochtigheid buiten hoog is, zal de condens terug komen.
Overigens hoeft het niet zo te zijn dat al uw ramen aan de buitenzijde beslaan. De stand van de wind, beschutting door struiken en andere zaken kunnen dermate invloed hebben, dat een gedeelte van de ramen juist niet of juist wel beslaat
fremar