Hoe kan ik halogeen lamp van 6v 8w laten branden op li-on baterij van 8,2v?

de originele was een lood accu van 6v 4,5A en opgeladen 6,8-7v dus moet ik de 8,2v terug brengen naar 6,7 v.
Kan ik dit met een weerstand te plaatsen voor de lamp, of is er een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou met een voorschakelweerstand moeten, maar ik denk dat het niet haalbaar zal zijn. Een halogeenlamp 6V, 8W, trekt een stroom van 8:6=1,3 ampére.
Dus eerst maar eens kijken of de batterij de benodigde stroom wel kan leveren.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord Dat is normaal geen probleem ik heb 7x2 cellen van 5000 mA en 3,7 v
in serie staan en dan deze 7 packs parallel.
Welke weerstand zou ik nodig hebben?
Ik kan misschien ook de accu's maar opladen tot 7v .
Groeten,
Jean