Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke snelheid/stootkracht is er nodig om een gewicht van 1.148 kg, 2 meter te verplaatsen?

Ik ben laats betrokken geweest in een auto-ongeval en werd van de rechts gebeukt door een auto van ongeveer 1300-1400 kg, de auto waar ik in zat weegt ongeveer 1148 kg.

Nu zegt de hoek van mijn auto en de schade dat wij door de klap 2 meter uit onze originele baan zijn gebeukt.
Wij gingen zelf 60 km per uur.

Is het mogelijk om met deze informatie de snelheid van de andere auto te berekenen? En zo ja, kan iemand zo vriendelijk zijn dit aan mij uit te leggen?

Met vriendelijke groet,

Ginger Gil

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is erg lastig te bepalen. Hoever je uit je baan wordt gebeukt hangt namelijk ook af van de wrijving tussen de auto en het wegdek. Was het bijvoorbeeld een glad wegdek, dan zou je verder kunnen komen. Of was het misschien een nat wegdek, en vanuit welke positie kwam je en hoe goed zijn je banden en hoeveel is de auto ingedeukt (want de energie die in het indeuken gaat, gaat die meer in het verplaatsen).
Dat zijn allemaal factoren (en er zijn er vast nog meer) die invloed hebben op de hoeveelheid meters die je bent weg gebeukt. En die kun je helaas niet allemaal meerekenen want die weet je niet precies en dan wordt het meer schatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding