Kun je 10 12v 20w spaarlampen aansluiten op een 12v oplaadbare accu? En hoelang gaat dit mee tot deze leeg is?

Heeft het aantal ampere danook invloed op hoelamh de accu meegaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Hoe lang je lampjes blijven branden hangt af van de grootte (capaciteit) van je accu. Als je bijv. een auto-accu neemt van 60 Ah, en je laadt je accu helemaal op, dan zullen je 10 lampjes van 20 Watt ca. 4 uur blijven branden. Daarna moet je je accu weer opladen, dat duurt best lang.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, dankuwel voor uw antwoord. Maar betekent dit ook des te hoger de amperes hoe langer het meegaat? En zo nee, waarin wordt dan de laadcapaciteit gemeten? Maar betekent dit danook als ik 20 lampjes zou aansluiten, de accu 2 uur meegaat en bij 5 lampjes 8 uur meegaat of kun je dat niet zo zien?