Wat is de naam van die zaklantaarn (flashlight) die je op kan laden door hem in elkaar te schudden?

En vervolgens blijft ie urenlang aan de gang.

Eigenlijk weet ik niet meer of je een hendeltje moet draaien of schudden maar het komt erop aan dat hij opgeladen wordt door de mechanische energie van je hand.

Het past volgens mij het wetenschappelijke principe van een of andere Faraday toe maar ook dit weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

U bedoelt waarschijnlijk een dynamo zaklamp. Deze is middels een slinger op te laden.
O.A. verkrijgbaar bij de zaklamp winkel.
http://www.allekabels.nl/verlichting/zaklamp.html?gclid=CPeRiqy4lb8CFUjlwgodOmgAVw

Toegevoegd na 49 seconden:
Bijna onderaan op deze pagina.
jc54
9 jaar geleden
Een schudlantaarn. De energie wordt opgewekt door een magneet langs een spoel te 'schudden' door de lantaarn hard een en weer te bewegen.
Plaatje bij antwoord
escape