Wat voor moleculen zitten er in gras? En in welke structuur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
tinus1969
9 jaar geleden
Waarom wil je dit weten/ Er zitten overigens tamelijk veel verschillende moleculen in gras.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon uit nieuwsgierigheid
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Teveel om op te noemen. begin hier eens: http://www.grassanederland.nl/index.php?page=gras-samenstelling (en dat geeft alleen maar de brede categorien van moleculen).

Het beste antwoord

Organische moleculen. Veel.
Moleculen voor energie-opslag, voor stevigheid, water, veel water, honderden eiwitten en enzymen en natuurlijk DNA.

Je vraag reduceert gras tot een samenraapsel van moleculen, en dat is eigenlijk helemaal fout. Het is alsof je vraagt: "Welke lettertypen kan ik vinden in een bibliotheek?"
Als je dat zou vragen, heb je de betekenis van de bibliotheek als centrum van kennis volledig gemist.

De moleculen in gras werken samen om gras te laten groeien, maar een opsomming van moleculen heeft totaal niets te maken met een groeiende grasspriet - net zoals een woordenboek je niets vertelt over de boeken die met die woorden geschreven worden.