Hebben jullie je ook wel eens afgevraagd waarvoor er chem-trails zouden worden gemaakt?

Hoorde laatst van mijn broer dat dit door de pharmaceutische producenten 'gesproeid' zou worden om zo hun producten te kunnen blijven verkopen. Nu ziet hij vaak complot theorieën en blijkt het vaak goed te zien. Er gebeurt vaak iets waarvoor hij al jaren geleden gewaarschuwd heeft en daarom wuif ik het niet meer meteen weg. Zou er een verklaring zijn waarom je ze zo vaak ziet?

14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Natuurlijk is er een goede verklaring waarom je ze zo vaak ziet. Vliegtuigen produceren nu eenmaal een wit spoor. Dat komt door de uitlaatgassen, in combinatie met de wervelingen, waardoor waterdamp condenseert achter een vliegtuig.

Dit is heel gewoon. Ook vliegtuigen waarvan je absoluut zeker weet dat ze niets sproeien, produceren zo'n wit spoor.

Je kunt nu wel gaan zeggen dat veel van die witte sporen de gewone vliegtuigstrepen zijn, maar dat sommige chemtrails zijn - maar dan kun je net zo goed zeggen dat vrachtwagens chemsounds maken, die ons tam maken en die zorgen dat wij de leugens van de politici voor zoete koek slikken.

Kijk maar, alle vrachtwagens maken een brommend geluid - toch?

En ja, bij de meeste vrachtwagens is dat gewoon het motorgeluid - maar bij sommige vrachtwagens zijn dat chemsounds! Echt waar, hoor!

Goed, ik overdrijf hier misschien, maar wat is nu helemaal het verschil tussen de chemtrails van de vliegtuigen, en de chemsounds van vrachtwagens die ik zojuist heb verzonnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. Sommige mensen zien nu eenmaal overal een complot in. Misschien is die neiging erfelijk. Dat zou verklaren waarom jij zo snel denkt te zien dat je broer gelijk heeft - dat heeft hij helemaal niet (net zoals bij mijn zelfbedachte chemsounds), maar jij hebt zijn handicap ook, zij het in een wat lichtere mate.

Ik weet niet of dit zo is, maar het zou zomaar kunnen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog één laatste opmerking.

Van chemtrails zouden *alle* farmaceuten voordeel hebben. Dat sproeien zou dus alleen zin hebben, als ze het allemaal samen zouden doen. Anders zou één farmaceut de kosten dragen, terwijl alle andere er alleen maar voordeel bij zouden hebben.

Maar als ze het allemaal samen zouden bekokstoven, zou dat betekenen dat er tienduizenden mensen van op de hoogte zouden moeten zijn. Als dit al generaties lang aan de gang zou zijn, kom je zelfs op honderdduizenden mensen.

Er is nog nooit een complot geweest waarvan tienduizenden of honderdduizenden mensen op de hoogte waren, en dat desondanks geheim is gebleven. Dat bestaat niet, dat gaat nooit lukken.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitlaatgassen van een vliegtuig zijn binnen 10 minuten weg.
Chemtrails blijven soms wel uren hangen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het gaat niet om de uitlaatgassen. Die zijn snel weg. Het gaat om het water dat zich rond de uitlaatgassen condenseert, en dat ijskristallen vormt. Die ijskristallen zijn soms heel snel weg, bijvoorbeeld als de lucht droog is. In andere omstandigheden kunnen die ijskristallen urenlang blijven hangen - net als wolken. Want dat zijn die strepen eigenlijk: heel gewoon dunne wolken, maar dan heel langgerekt. Als een wolk oplost in de lucht, doet een vliegtuigspoor dat ook. Als een wolk lang blijft hangen in de lucht, doet een vliegtuigspoor dat ook. Als een wolk steeds groter wordt, doet een vliegtuigspoor dat ook. Kijk maar eens omhoog. Da's beter dan de gordijnen dichtdoen en je ogen slechts op wazige theoretische verhaaltjes te richten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor een mooi antwoord. Dat mensen in deze onzin geloven... :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle wolken waar je over spreekt dat zijn de chemtrails die dor een grote fabriek op een geheime lokatie geproduceerd worden door de cia en de kgb om ons rustig te houden,en door de lucht verspreid worden met behulp van marsbewoners die samenwerken met voornoemde organisaties. (echt waar hoor )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, geheime locatie... Je kunt vaak genoeg een wolkenfabriek naast de snelweg zien staan. Let maar op, er komen uit grote schoorstenen dan witte wolken en deze stijgen op om zich bij de rest van de wolken aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar mormel, dat is nou juist het geniale: supergeheim door ze te verstoppen in het volle zicht, waardoor mensen geen wantrouwen krijgen. Want een fabriek die je gewoon ziet staan, daar denk je niet snel van dat hij geheim is.
amc
14 jaar geleden
Cryofiel; bedankt voor je antwoord. Ik weet niet of wantrouwen een 'handicap' is, ik vind dat je in deze tijd zeker best voorzichtig kunt zijn voor je iets of iemand helemaal vertrouwt. Er speelt zoveel waarover we dom worden gehouden, zelfs bij onze eigen regering. Chemtrails, ze zouden zomaar kunnen bestaan. Het zou zomaar kunnen dat ze bezig zijn ons klimaat te beïnvloeden. Ikzelf laat me er niet gek mee maken hoor, het zal mijn tijd wel duren. Ik vroeg het me alleen af. +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Yep, het zou zomaar kunnen. Zelf kan ik ook behoorlijk paranoïde zijn. Maar bij dingen als chemtrails - ik denk dat ik voldoende argumenten heb gegeven waarom die toch echt niet realistisch zijn.

Andere antwoorden (1)

Nee, maar ik heb me wel meer dan eens afgevraagd waarom mensen zo graag willen geloven in het bestaan van chem-trails en in het bestaan van het complot dat daar dan weer achter zou moeten zitten.

Dat je broer ook wel eens dingen goed heeft gezien, zegt niets. Als je maar genoeg roept, komt er gewoon wel eens een keer langs dat je toevallig gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
SuzyQ; dank je voor je antwoord. Mijn broer is normaal niet zo`n complot theorie persoon. Hij heeft alleen interesse voor dingen die hem intrigeren of interesseren.Het feit dat het wereldwijd op is gaan vallen sinds nov. 1998, de onderzoeken die gaande zijn, dat nog geen enkele piloot persoonlijk korte metten met deze bewering gemaakt heeft. Wel het tegengestelde die verklaren dat wat wij zien geen contrails kunnen zijn zoals op www.carnicom.com/newspray.htm