Dan zou je elke dag te laat komen op je werk/school.
AWM
14 jaar geleden
Dan is het minder licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan verandert de massa er van.

Toegevoegd na 39 minuten:
Jawel, fotonen hebben een kleine massa. Daarom kan licht ook een chemische werking hebben, zoals het 'verbleken' van kleuren. De fotonen zijn 'zwaar' genoeg om electronen uit hun baan te stoten. Bijzonder is wel dat fotonen alleen massa hebben als ze bewegen. Hun rustmassa is nul. Waarom? Dat heeft iets te maken met E=MC².
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht vertraagt regelmatig. Als licht door van een medium van een lager dichtheid naar een hoger beweegt, zal het licht vertragen. Dit is de fysische basis voor het breken van licht.

Denk aan de Wet van Snellius. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_snellius

Toegevoegd na 1 minuut:
Het licht vertraagt ten opzichte van zijn maximale snelheid welke in een vacuüm is. Deze snelheid is absoluut en moet voor alle waarnemers gelijk zijn. Maar daar gaat deze vraag niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
meer ongelukken op kruispunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou het donker worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zien we echt een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetenschappelijk is aangetoond dat licht (zeer langzaam) aan het vertragen is. het is ver achter de komma dus merken doen we het niet.

Daarnaast vertraagd licht als het bijvoorbeeld door glas gaat, echter zo gauw het weer uit het glas komt heeft het zijn oorspronkelijke snelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Einsteins theorie is de de lichtsnelheid (c) de belangrijkste constante, belangrijker nog dan de tijd. Hoewel veel voorspellingen van Einsteins theorie zijn bewezen, is deze basis aanname niet bewezen.

Zou dit echter waar zijn, leidt het vertragen van de lichtsnelheid tot vertraging van de tijd en verandering van alle natuurkunde wetten, zoals minder Energie uit Massa (E=MC^2) ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan of de absolute lichtsnelheid of de lichtsnelheid door een medium bedoeld.
Het tweede is normaal, het eerste is een fundamentele natuurcontstante.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt het langzamer licht ....