Hoeveel lichtsterkte toenemen door gebruik van spiegels of kristallen?

Ik zag ergens dat door kristallen in sneeuw de weerkaatsing van zonnelicht met 90% kan toenemen. Water laat dit door.
Reden dat er grotere kans is op zonnebrand.
In winkels wordt vaak kap met spiegels er in gebruikt voor extra licht.

Zijn daar grenzen aan?

Toegevoegd na 1 dag:
Er zitten veel meer aspecten vast aan zoiets als licht. Het is zo'n beetje de bron van alles.
Ik kan het echter niet goed formuleren. Vooral de link tussen energie opwekken met licht, warmte en beweging. En dat is dan nog maar een fragment.
Met dank voor alle antwoorden tot nu toe.

En hoe zit het dan met bliksem? Hoeveel licht, energie en beweging is dat? (Maar misschien is dat een andere vraag. Stel ik dan wel een andere keer.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat wordt bepaald door de mate van concentratie van het opgevangen licht, daar waar het licht geconcentreed wordt wordt het maximum bepaald door de mate van concentratie en de hoeveelheid te concentreren licht , gedeeld door het rendement van de geleiders of spiegels. Deze is niet 100% . Bij lasers gebruikt men spiegels die soms meer dan 99.9% van een of enkele golflengten terugkaatst (dichroische spiegels), ze zijn echter niet breedbandig. Oppervlaktespiegels die ook in lasersystemen gebruikt worden halen een reflectiegraad van 99% dus enig verlies in de lichtgeleiding , concentratie (door lenzen) en reflectie door grensvlakken in kristallen en spiegels heb je altijd. Dit mondt dus uit in extinctie (uitdoving)) als de fotonenbron stopt en dat is al zeer kort daarna.Daarom bestaan er pulslasers die in femtoseconden pulsen, dit was niet mogelijk geweest als ze niet zeer snel doven. Omdat fotonen zelf geen massa hebben en geen formaat, kan de energiedichtheid in een punt (vrijwel) oneindig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100