Is een val op water met een snelheid van 89 km/u fataal?

In de film skyfall valt 007 van de Varda brug en bereikt daar een snelheid van 89 km/u (uit onze berekeningen), nu is de vraag welke gevolgen dat heeft op het lichaam, is het dodelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Daar is geen definitieve uitspraak over te doen omdat het heel erg afhangt van de manier waarop je het water raakt. Maar ik raad je wel aan het niet te doen omdat de Golden Gate brug zo'n 1.300 keer succesvol door zelfmoordenaars is gebruikt en die is maar 67 meter hoog ( boven het water) terwijl de Varda brug 100 meter is.

James Bond overleeft wel meer zaken die voor een normaal mens dodelijk zijn, dus ik zou hem niet als norm nemen. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laten we er even vanuit gaan dat het record van de de hoogste duik in het water zo ongeveer de grens is wat een getrainde (!) mens ongeschonden kan doorstaan. Olivier Favre heeft deze titel sinds 1987 op zijn naam staan.

De hoogste duik in het water van 53.9 meter hoog
De Varda brug ligt op een hoogte van 98 meter

Dat is dus bijna 2x zo hoog. Je kunt dus wel stellen dat het vrijwel onmogelijk is dat een mens, zelfs al is dat James Bond, een dergelijke klap ongeschonden doorstaat.

Wanneer botten breken door zo'n klap worden de breukranden erg scherp. De verwondingen door botten die door het lichaam heen gedrukt worden zullen groot zijn.

De kans op overleven is dus vrijwel nul.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens hier een filmpje waarin de Mythbusters 'landen' op water vergelijken met landen op beton.
Beton blijkt harder, maar ook op het water zijn de krachten al snel "of the scale" !

http://www.youtube.com/watch?v=E408JigEcFI
Ozewiezewozewiezewallakristallix