Voeding, stuurspanning, stuurstroom en hulpstroom???

Beste mensen,

ja ik had deze vraag al eens eerder gesteld maar was niet echt duidelijk in detail. Laat ik het dit keer eens wat op een andere manier vragen:

Hoe hebben deze vier dingen betrekking op elkaar als ik het heb over een hoofdvoeding van 230 V en een detectiesysteem bestaande uit een relais die iets moet schakelen?

Is dan de voeding t.b.v. het bekrachtigen van de relais de stuurspanning?
Wat is dan de stuurstroom? En wat is dan eventueel de hulpstroom?

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Hoi,

In mijn ogen is het.

230V voeding t.b.v. relais is de (hoofd)voeding. Om het relais daadwerkelijk e bekrachtigingen, heb je een stuurstroom nodig.
Hulp stroom kun je gebruiken om het relaiscontact te monitoren en/of te laten bekrachtigingen indien de stuurstroom een puls betreft.