Wanneer schrijf je massaprocent of volumeprocent?

Ik snap dat je bij massaprocent rekent met massa's en bij volumeprocent rekent met volume, maar wanneer is het genoodzaakt 'volume' of 'massa' ervoor te schrijven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Massa is iets heel anders dan volume en je berekend dus ook iets heel anders

Antwoorden (1)

Het is noodzakelijk om dat te vermelden als uit de context niet direct duidelijk wordt wat er exact wordt bedoeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Juist, dus als er voordien in het verhaal / vraag / vergelijking/ / inleiding gesproken wordt over volumes (en niet ook over andere maten) dan kan de lezer zelf bedenken dat de percentages ook op op volumes betrekking hebben.