Lichaamsgeur of Cologne, wat werkt beter?

Het is bewezen dat je lichaamsgeur bepaalde vrouwen aantrekt. Nu vraag ik me af, als je op een date gaat is het dan wel goed om een geurtje op te doen? Verdringt aftershave of een cologne niet je lichaamsgeur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is geen beter.
Het hangt er van af waarom je die vrouwen wilt aantrekken
Ben je op zoek naar een vaste partner om evt kinderen mee te krijgen is wapperen met je lichaamsgeur beter.

Er is een theorie dat het krijgen van een sterk nageslacht afhangt van een groter verschil in je immuunsysteem en dat zou zich uiten in je geur, en vooral vrouwen zijn daar gevoelig voor, helemaal in hun vruchtbare periode.

Dus de vrouw die jou lekker vind ruiken is volgens die theorie in staat je de sterkste kinderen te baren omdat jullie wat dat betreft goed bij elkaar passen.

Is je doel veel vrouwen versieren, tja dat is een ander verhaal, dan werkt mogelijk een luchtje uit de winkel beter omdat dat voor een breed publiek is gemaakt met meer kans op vrouwen die het lekker vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook de links over dat immuumsysteem
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
De vraag is: verdringt aftershave of een cologne niet je lichaamsgeur. Ik zie geen antwoord?
Summo
10 jaar geleden
Ik zie als belangrijkste vraag wat beter is, daar zeg ik van dat het van je motieven afhangt
Dat een aftershave zo overheersend kan zijn dat ie alle andere geuren tot kilometers ver kan verdringen weet dacht ik iedereen wel.
Je hebt allemaal wel van die collega's die je kamer binnenkomen en nog uren later ruik je hun aftershave of parfum, je moet wel heel erg stinken wil je dat met een lichaamslucht voor elkaar krijgen.
Bij deze antwoord op de laatste zin in de toelichting!
SimonV
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg.
Het Orgaan van Jacobson – het vomeronasaal orgaan – verzorgt eenzelfde functie als de neus en mond voor reuk en smaak. Het is een combinatie van door de tong opgevangen en via de lucht opgenomen stoffen. Daarom dacht ik dat je iemands lichaamsgeur zou kunnen "voelen" door iemands geurtje heen. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/109566-hoe-word-je-door-feromonen-verleid.html

Andere antwoorden (2)

Een aftershave of geurtje verdringt meestal je lichaamsgeur. Wanneer je op safe wilt spelen kun je beter fris gewassen naar de date gaan. Ook al is het bewezen dat lichaamsgeur bepaalde vrouwen aantrekt, is het nog maar de vraag of jij die bepaalde vrouwen aantrekkelijk vindt. En het is niet alleen de geur die een vrouw aantrekt. Wat ik bedoel met safe spelen is dat een geurtje (uit een flesje) heel persoonlijk is en wanneer jou date je geurtje niet lekker vind ruiken ze sneller zal afhaken. Het is vervelend om een "vieze" geur te ruiken en dit zal afleiden van je aantrekkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerder op een man vallen die een lekkere after shave op heeft, maar niet overdadig. Hij laat zo zien dat hij zich verzorgt. Zeker op een eerste date lijkt me dat geen overbodige luxe.