Hoe bereken je het verbruik van een vliegtuig?

hoe kan je het verbruik van een vliegtuig berekenen?
ik weet het aantal kilometers, de dichtheid van kerosine, de snelheid.
iemand een idee???

Toegevoegd na 7 minuten:
de verbranding weet ik trouwens ook

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met die gegevens kun je dat niet berekenen.

Het beste antwoord

Ja, dat is te berekenen. Dat moet elke piloot doen voordat ie vertrekt. Dat moet zeer precies berekend worden, want te weinig brandstof betekent een vliegramp en teveel brandstof betekent een zwaarder vliegtuig en dus minder winst voor de baas. Dit onderwerp is op dit moment omstreden, omdat piloten van Ryan Air hebben verteld dat ze onder druk worden gezet te weinig te tanken.
De berekeningen zijn zeer ingewikkeld. Het heeft te maken met het vliegtuigtype, afstand, vlieghoogte, gewicht, weersomstandigheden, temperatuur, luchtdruk, en ga zo maar door. Maar het kan wel.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Superantwoord! Nog even aanvulling: men mag niet teveel brandstof meenemen om te voorkomen dat bij de landing het vliegtuig op de baan kapot klapt doordat de totale massa van het vliegtuig te zwaar is. Dus bij relatief korte vluchten zit men nooit vol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk van de windrichting en het verbruikte vermogen gebruikt een vliegtuig meer of minder brandstof.
Pas achteraf is precies te berekenen wat het verbruik per kilometer is geweest.
jc54
10 jaar geleden
Hoeveel brandstof een vliegtuig verbruikt hangt onder meer af van de
vliegsnelheid
Het type vliegtuig, dus zijn luchtweerstand en frontaal oppervlak
Het gewicht, incl de brandstof
De vlieghoogte, hoe hoog alles opgetild moet worden
Of en hoeveel tegenwind hebben.

De link geeft een berekening van een piloot van een Boeing 737
Let op de veiligheids marges

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja, hij noemt voor zijn vlucht en vliegtuig 2200 liter per uur. Maar rekent ook de verwarming, het taxiën en evt rondjes vliegen voor de landing