Is deze berekening voor trillingstijd juist?

Voorbeeld:

Een radiostation zendt trillingen uit met een frequentie van 1332kHz. Hoeveel milliseconden (ms) duurt een trilling?

Doen deed ik:

1: frequentie, dus 1: 1332000 = 7.5075 (x10-7)
Toen had ik dus het aantal seconden. Toen nog gedeeld door 10 en dan kreeg ik 7.5075 (x10-8)

Nu is mijn vraag dus of deze berekening wel goed is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De eerste helft van jouw berekening geeft inderdaad het aantal seconden.
Het aantal milliseconden is 1000x zo groot, dus niet door 10 delen, maar met 1000 vermenigvuldigen. Dat wordt dan 7,5075 (x10-4).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Je hebt me heel erg geholpen!

Andere antwoorden (1)

Nee.
1 Milliseconde = één duizendste seconde.
Als één trilling dus 7,5075(10-7) seconden duurt, dan moet je deze uitkomst door duizend delen om tot milliseconden te komen, dus 7,5075(10-4) mSec.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet juist met duizend vermenigvuldigen om tot ms te komen.