Wat zijn de verschillen tussen een ontledingsreactie en een chemische reactie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K
Amadea
10 jaar geleden
Ontleden is in stukjes verdelen. Ik zou denken dat er ontladingsreactie bedoeld wordt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een ontledingsreactie is ook een chemische reactie.

Het beste antwoord

Een ontledingsreactie is een reactie waarbij je uit 1 stof twee of meerdere stoffen als resultaat krijgt, dit is een soort chemische reactie, je hebt ook nog verbandingsreactie en vast nog wel een paar. Allemaal soorten chemische reacties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een chemische reactie is een categorie. Hieronder vallen alle reacties waarbij een molecuul van structuur veranderd (inclusief uiteenvallen, samenklitten met andere moleculen ect.) en een ontledingsreactie is dus één soort chemische reactie, waarbij onder invloed van iets het molecuul zich opsplitst. Bijvoorbeeld elektrolyse van water: 2H2O -> 2H2 + O2 (ze splitsen op in waaruit ze bestaan onder invloed van elektriciteit.)