Ze hebben met elkaar gemeen dat ze beide sterk op de wiskunde steunen.
Verder steunt scheikunde ook weer op de natuurkunde.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Goed beschouwd is de scheikunde een onderdeel van de natuurkunde. In de natuurkunde gaat het om de studie van materie en energie in ruimte en tijd. Daar horen scheikundige processen net zo goed bij. Op wiki vinden we bij Natuurkunde de volgende opsomming: "De natuurkundige bestudeert de niet-scheikundige eigenschappen van stoffen, zoals faseovergangen, viscositeit, kristalstructuur, elektrische geleiding en warmtegeleiding en probeert deze te verklaren." Uit het feit dat de scheikundige eigenschappen expliciet uitgesloten moeten worden, blijkt al dat het eigenlijk heel onlogisch is om de scheikunde niet tot de natuurkunde te rekenen. Historisch gezien hebben de twee zich echter tot aparte wetenschappen ontwikkeld en misschien kun je ook zeggen dat scheikundestudenten niet belast hoeven te worden met allerlei natuurkundige principes die ze in hun deelgebied niet nodig hebben.
WimNobel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, als je de scheikundige eigenschappen niet kent, weet je ook niet wat je uit moet sluiten.
Vandaar +