hoeveel vermogen kan je verkrijgen door infrarood(zon) te spiegelen?

ik zou willen weten hoeveel effect ik kan verkrijgen door het zonlicht naar een schaduwzone bvb. terras of veranda te spiegelen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21999612/__Voor_het_eerst_zon_in_Noors_dorp__.html

Antwoorden (1)

Hoeveel vermogen dat is hangt af van de grootte van de spiegel.
Als je normaal een "openingshoek" op je terras hebt van 5m breed en 2m hoog, is dat een instralend oppervlak van 10 m^2.
Als je net zoveel via een spiegel naar je terras wilt brengen moet je spiegel ook 10m^2 groot zijn.
Daar vergissen quasi-deskundigen (zeg maar fantasten) zich ook in, dat ze even met een spiegel in de ruimte wat extra zonneenergie naar de aarde willen sturen.
De aarde heeft al een opvangend oppervlak van zeg maar 12000km*12000km, dus??
Reddie