welke steentjes zijn dit en hebben ze enige waarde?

ik vond ze in het zuiden van frankrijk in de zee. ze zijn klein en groen. ze lijken op glas, maar dat is het niet want ze voelen anders aan.
weet iemand welke steentjes dit zijn en of ze enige waarde hebben? (ik denk het niet maar je weet maar nooit dat ik ze kan verkopen)

ps. ik heb er ook 1 gevonden in het bruin

Weet jij het antwoord?

/2500

Die zijn niets waard want het zijn echt gewoon stukjes kapot glas, daarom heb je ook tinten groen en bruin gevonden. Dat het iets anders aanvoelt komt omdat het door erosie helemaal is afgesleten.

Dit is glas. Als iemand groen of bruin glas (waarschijnlijk van een flesje bier) in scherven laat vallen, worden die scherven door de golven meegenomen. Ze blijven meestal in de buurt van het strand. Door de continue branding worden ze maandenlang heen en weer geschuurd over de stenen en het zand van de zeebodem. Op die manier worden ze gladgeschuurd. De scherpe punten en randen verdwijnen, want die slijten door het continue schuiven en rollen meer af dan de rest van de scherf. Uiteindelijk houd je over wat jij hebt gevonden. Leuk voor kinderen, ook leuk om decoratief in een glas te doen, maar verder zonder enige waarde.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100