Chemische wapens zijn niet-explosieve chemische stoffen die worden gebruikt om mensen buiten gevecht te stellen, te verwonden of te doden.
Zo lang het spul dus niet afgevuurd, of gebruikt is,
kunnen die wapens bestaan uit verschillende gassen.

En sommige van die gassen zijn ook ergens anders voor te gebruiken, zoals
voor het maken van kunstmest.

Maar als het eenmaal tot een wapen gemaakt is, dan is het moeilijk ergens anders voor te gebruiken.
En als een chemisch wapen inderdaad gebruikt is, is het niet meer te recyclen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plusje voor de uitbreiding.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat lukt niet.
Gassen verspreiden zich in de omringende lucht, en kun je nooit meer terugvangen.
Vloeistoffen idem in riool of waterstromen.
Net zomin kun je de afvalwarmte van je koelkast recyclen om je tosti's mee te maken.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat laatste voorbeeld klopt niet helemaal. Zo zijn er verschillende ijsbanen in Nederland die de "afvalwarmte" opvangen om bijvoorbeeld het zwembad mee te verwarmen.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden om warmte te hergebruiken.
Reddie
10 jaar geleden
@Robinma, je kunt "afvalwarmte" van 30 graden gebruiken om je huis tot 20 graden te verwarmen. Maar dat lukt je niet met "afvalwarmte" van 10 graden. Warmte kun je niet concentreren, tenzij je er (meer) energie instopt dan je er uit haalt.