Dat is lastig. Beide stromingen geven je toegang tot geneeskunde.

Met NG heb je meer toegang tot andere gezondheidsstudies terwijl NG je toegang geeft tot de technischere universiteiten. Als je denkt dat mensen jouw ding is, dan NG. Als je denkt dat je eventueel ook meer in techniek interesse bebt (Biomedische wetenschappen, biomechanica) dan NT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het slimste is om dan een combinatie van beide profielen te keizen. Met die combinatie kan je op een paar studies na alles studeren. Daarbij maakt het niet uit wat je als hoofdprofiel kiest. Je kiest dan N&G met natuurkunde of N&T met biologie.

Ikzelf heb ook de combinatie N&G en N&T en zit nu in 5vwo. Ik ben nu bezig met studiekeuze en dus aan het kijken naar verschillende studies. Bij veel studies staan in de folders de toelatingseisen.
Ik zal een voorbeeld geven uit de folder van biomedischewetenschappen(=een soort van geneeskunde)
je moet in het bezit zijn van een vwo-diploma met:
- profiel Natuur & Gezondheid met natuurkunde
- profiel Natuur & Techniek met biologie

Als je de vakken van de profielen naast elkaar legt zie je ook dat ze eigenlijk hetzelfde zijn. Het enige verschil is bio & natuurkunde.