Hier zijn 2 redenen voor:

1 - Je hebt geen grip op de dop, waardoor je hand/vingers continu glippen.

2 - Door een handdoek te gebruiken vergroot je de oppervlakte waarmee je kracht kan zetten. Een dop is nogal klein, waardoor je een kleine deel van je hand kan gebruiken om kracht erop te zetten om hem open te draaien. Door een handdoek, wordt de dop oppervlakte groter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Goed gevonden 2. +

Andere antwoorden (3)

Omdat die handdoek niet zo glad is als je handen, door de ruwere vezels zodat je een betere grip op de dop krijgt. Je glijdt er niet zo makkelijk vanaf.
Een stukje schuurpapier in de keukenla is ook handig. daarmee krijg je een dop of schroefdeksel ook makkelijker los
anneliez
10 jaar geleden
Derde effect is dat de handdoek de dop dikker maakt. Het draaimoment wordt daardoor groter, met dezelfde kracht. Vergelijkbaar met een hefboom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pijn, is de oorzaak dat je niet harder kunt draaien. Je hebt de kracht wel maar het doet pijn. Door de handdoek wordt in combinatie met wat de andere hebben geschreven, de pijn verzacht, waardoor je dan extra kracht kunt zetten
Robby BB