Verdwijnt chloor na een blikseminslag uit je zwembad?

Ik heb het wel eens gehoord is het echt waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is chloor, en dat kan niet zomaar verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja leek mij ook vreemd, maar ik heb wel eens gehoord dat de gloor blokjes weg waren na een blikseminslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.doityourself.com/stry/how-to-eliminate-swimming-pool-algae

Antwoorden (1)

Vroeger hadden wij thuis een zwembad dat snel werd afgedekt wanneer er onweer op komst was. 1x niet thuis en alles groen...

Dit is wat ik er over kon vinden:
Een stevig onweer gaat meestal gepaard met blikseminslagen. De bliksem zal Ozon (O3) aanmaken in de lucht boven uw zwembad of spa. De ozon is op zijn beurt een krachtiger oxidator dan uw chloor in uw zwembad of spa. Als er te weinig chloor in uw zwembad of spa aanwezig is zal de Ozon de chloor allemaal afbreken waardoor uw water troebel of zelfs groen kan worden wegens gebrek aan chloor.

Met een automatisch pH en chloor doseersysteem kan dit uiteraard vermeden worden.