ZEKER NIET !
Bbq houtskool wordt verkregen uit hout welke men laat verkolen.
Medische actieve kool komt van steenkool welke op een speciale maniet ondaat wordt van alle onzuiverheden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry voor de schrijffouten maar er was iemand aan de deur.
Het verschil is dus duidelijk, ook voor vissen kan men houtskool voor de bbq niet gebruiken in de filter.
Enkel actieve kool is daar geschikt voor.
Er is dus een duidelijk verschil tussen houtskool en actieve kool.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn vele verschillende soorten actieve kool met vele verschillende eigenschappen die om die eigenschappen te bekomen allen worden behandeld op vele verschillende manieren.

Bbq houtskool is echter niet behandeld en kan dus niet gebruikt worden als actieve kool.