Hoe bereken ik het aantal Watt aan de hand van deze gegevens?

gegevens zijn: Input: 100-240V~50/60Hz 300mA
Output: 12V 1A
Ik ben op zoek naar het aantal Watt, graag antwoord door middel van berekening!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

P = U x I x cos phi.
Cos phi is de arbeidsfactor en dat is bij transformatoren rond de 0,9.
Primair heeft u dus P = 230 V x 0,3 A x 0,9 = 64,8 Weff.

Secundair kan u P = 12 V x 1 A = 12 W belasten.
Hier komt geen cos phi bij kijken want het voor LED verlichting is en dat is een Ohmse (resistieve) belasting (weet ik uit uw vorige vraag).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn dank is groot! heel erg bedankt voor je tijd en uitleg!

Andere antwoorden (1)

Vermogen berekenen P = U●I
P in Watt
U in Volt
I in Ampère

Bij volverbruik :
P = U●I
P = 240 x 0,3
P = 72W
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WimNobel
10 jaar geleden
Ik zou zeggen 66 W. Immers, de aanduiding 100-240 V betekent dat dat het bereik is van mogelijke spanning waarop het aangesloten kan worden. Maar in Nederland sluiten we het aan op 220 V.