Bij ijsvorming is geen warmteopname maar juist warmte afgifte. Als een stof stolt (bevriest) en van vloeibaar (water) naar vast gaat (ijs) dan komt er warmte vrij.

Zie ook http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stolling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
dus je zou kunnen zeggen dat de omgevingslucht warmte opneemt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, de omgevingslucht wordt warmer door het stollen van het water naar ijs.
Reddie
11 jaar geleden
Daarom besproeien fruittelers hun bomen bij dreigende nachtvorst.