Mag je Amoxicilline capsules gebruiken met melk(producten)?

Het staat niet in de bijsluiter en niet op internet maar ik ben bang dat ik iets fout doe. En de apotheek is gesloten.

Toegevoegd na 37 minuten:
Dit is uit voorzorg dat ik deze vraag stel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
43.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou je aan de bijsluiter !! Drink er wat water bij . Liever geen fruit !!zoals sinaasappel , grapefruit . En ga niet naar de zonnen bank , of echt lang bakken in de zon . En maak je kuur af !!! Dat laatste is echt belangrijk . Dat andere kan ! Niet handig zijn , maar doe normaal eet en drink normaal liever geen alcohol maar een glas hoeft geen probleem te zijn . Ps het kan , dus weer het kan de werking van andere medicijnen beïnvloeden (ook de pil ) nogmaals slikken , in z'n geheel ! Niet open maken , met water , en kuur afmaken . Bij ernstige twijfel of rare reactie's altijd je arts , de vervanger , of natuurlijk de expert op dit gebied jazeker de apotheker . Er is altijd een dienst doende arts of apotheker te raadplegen . Niet voor je melk probleem maar wel bij rare spontane klachten . Beterschap .

Antwoorden (3)

Het advies bij amoxicilline is de capsules innemen met een half glas water. Ik gebruik het medicijn ook wel eens en neem het in met een glas water.

Als het echt kwaad zou kunnen door het bijvoorbeeld met een glas melk in te nemen, dan zou het wel met grote letters op de bijsluiter staan of op het doosje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Melk kan (hoeft niet altijd) de werking van medicatie overigens versterken of remmen, daarom is medicatie innemen met water het beste tenzij anders vermeld op de bijsluiter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist melkproducten nemen vooral yoghurt dat helpt dat je geen diarree krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als kinderverzorgster kreeg ik zelfs het advies om het met wat melk te geven en niet door fruit od. Baby's die zo'n kuurtje krijgen, drinken ook vaak gewoon melk hierbij of direct erna/ervoor. Is dus niet verkeerd, maak je geen zorgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maak je je zorgen omdat je het uit voorzorg wilt weten of reageert je huid erop en denk je daarom dat het aan de melk ligt? In het laatste geval ben je er waarschijnlijk allergisch voor. Dit gebeurt wel vaker bij dit middel. Je moet het dan door een andere soort vervangen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit voorzorg
amc
11 jaar geleden
Oké. Melk is dus geen probleem om erbij te drinken. (^-^).
Op de bijsluiter staat dan ook; innemen met water of andere drank. Als zuivel niet was toegestaan dan wordt dit altijd specifiek vermeld op de bijsluieter die er altijd bij zit.