Mag je Amoxicilline capsules gebruiken met melk(producten)?

Het staat niet in de bijsluiter en niet op internet maar ik ben bang dat ik iets fout doe. En de apotheek is gesloten.

Toegevoegd na 37 minuten:
Dit is uit voorzorg dat ik deze vraag stel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het advies bij amoxicilline is de capsules innemen met een half glas water. Ik gebruik het medicijn ook wel eens en neem het in met een glas water. Als het echt kwaad zou kunnen door het bijvoorbeeld met een glas melk in te nemen, dan zou het wel met grote letters op de bijsluiter staan of op het doosje. Toegevoegd na 2 minuten: Melk kan (hoeft niet altijd) de werking van medicatie overigens versterken of remmen, daarom is medicatie innemen met water het beste tenzij anders vermeld op de bijsluiter!

Juist melkproducten nemen vooral yoghurt dat helpt dat je geen diarree krijgt.

Als kinderverzorgster kreeg ik zelfs het advies om het met wat melk te geven en niet door fruit od. Baby's die zo'n kuurtje krijgen, drinken ook vaak gewoon melk hierbij of direct erna/ervoor. Is dus niet verkeerd, maak je geen zorgen. Toegevoegd na 6 minuten: Maak je je zorgen omdat je het uit voorzorg wilt weten of reageert je huid erop en denk je daarom dat het aan de melk ligt? In het laatste geval ben je er waarschijnlijk allergisch voor. Dit gebeurt wel vaker bij dit middel. Je moet het dan door een andere soort vervangen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100