Windturbine in luchtballonvorm. Welk sciencefiction stripboek beschreef dit principe al eens eerder?

Op Discovery channel zag ik vandaag een beschrijving van een product in ontwikkeling. Het wat een windturbine in ballonvorm. Ze lieten een helium gevulde speciale ballon op (100m hoog oid) die had een soort schoepen en ging ronddraaien en leverde zo energie aan degene op de grond.

Nu kan ik me een SF stripboek half herinneren waarin datzelfde principe allang was beschreven. Een soort vliegers waarmee men hun batterijen konden opladen. Wie weet dat stripboek nog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

dat was in de serie yoko tsuno
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die was het!! Was Roger Leloup nog niet zo gek....