Was de aardbeving op Haiti voorspeld?

Veel plaatsen zijn extra kwetsbaar zoals bv Californiè voor aardbeving ,dat is wetenschappelijk uit gezocht.Was Haiti daar ook bij?

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik bedoel ,San Francisco ipv Californiè

Weet jij het antwoord?

/2500

De aardbeving op Haïti was twee jaar geleden al voorspeld door geologen. Ook de kracht van de klap was voorspeld. ‘Ten zuiden van Haïti loopt een breuklijn die al lang vastzit’, legt professor Marc De Batist van de universiteit Gent uit. ‘De breuk was over tijd, in ons jargon. Er werden zodanig grote spanningen in opgebouwd dat ze onvermijdelijk tot ontlading moesten komen.’

Veel soorten DIEREN voelen een aardbeving en/of vulkaanuitbarsting aankomen. Naar mijn mening is een zeer secure observatie van dieren die vaker aangetoond hebben vlak voor het onheil gedragsveranderingen te hebben die significant zijn. We zullen naar mijn mening dus via natuurlijke indicatoren (zoals dieren), natuurrampen moeten pogen te voorspellen. Met wetenschappelijke apparatuur lopen we alleen achte de feiten aan of is het tijdstraject van uitbarsting veel te groot, zodat de voorspellende waarde daarvan vooralsnog onbruikbaar is. Dieren voelen onheil (subsonisch geluid, afwijkende trillingen, vrijgekomen bodemgassen enz.) in een mix van afwijkende indrukken die zij wel goed weten te interpreteren en wij mensen vaak niet. Weet iemand een betere methode? Luister naar de dieren, die het vege lijf proberen te redden en deze signalen niet negeren, omdat ze geen gebouwen ed. bezitten en daar ook geen zorgen over hebben. Het is juist de veelheid aan afleidingen waar de moderne mensen mee zitten, waardoor ze hun instinct niet goed meer kunnen gebruiken. Laten we dan het instinct van dieren lenen............ Wel moet er goed voor deze dieren gezorgd worden, gestresste dieren zijn ook vermiderd gevoelig voor instinctieve signalen en de interpretatie daarvan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100