verbruikt een stopcontact energie als er niets op aangesloten is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mobiele oplader zonder mobiel gebruikt wel stroom

Antwoorden (2)

Een stopcontact kan geen energie verbruiken als er niks op aangesloten is. De stroom kan immers niet rond. En dat is een vereiste bij stroom.
Er gaat dus op geen enkele manier stroom verloren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om energie te verbruiken moet er een gesloten kring zijn en moet er dus stroom vloeien.
Net als bij een lamp waar de schakelaar open staat zal die geen stroom gebruiken en dus geen energie verbruiken.
Bij een stopkontact is dat net zo, er mag nog een stekker inzitten van een toestel, als dit afstaat zal er nog steeds geen verbruik zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de stekker van dat toestel niet via een transformator of adapter stroom gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk, maar dan is er weer een gesloten kring die wel stroom verbruikt, in dit geval noemt men dat sluikverbruik omdat er niets nuttigs mee gedaan is.