hoe kan je een onbekend zout aantonen?

Als je een onbekend zout krijgt, en weet dat het magnesiumchloride, natriumbromide of natriumsulfaat is, hoe kan je dan aantonen welke van de drie het is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

de drie stoffen die je noemt hebben allemaal verschillende stofeigenschappen je kan verschillende proefjes doen om er achter te komen welke stof jij heb in je binas (als je die hebt) staan de stofeigenschappen en anders kan je die op internet wel vinden,

Toegevoegd na 6 minuten:
je kan ook de oplosbaarheid van de stof onderzoeken, het zijn alle drie goed oplosbare zouten, als de stof magnesiumchloride zou zijn kan je de stof natriumhydroxide(aq) toevoegen er zou dan een slecht oplosbaar zout moeten ontstaan (magnesiumhydroxide)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oplossen in water en bepalen m.b.v. ionenchromatografie. Als je op die manier de anionen bepaalt zou je de 3 bovenstaande al kunnen onderscheiden.