Wat is het kristalwatergehalte in natriumsulfiet?

Ik heb vandaag een scheikunde practicum gedaan en nou moesten we het kristalwatergehalte in natriumsulfiet (Na2SO3 . x H2O) bepalen door middel van een titratie. Ik kwam zelf op x = 5 uit. Ik weet dus niet of dit klopt. Weet iemand het antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In engelse wiki wordt heptahydraat (x=7) genoemd bij Natriumsulfiet. Misschien is het de moeite waard de cijfers nog een keer door te rekenen.