Indien je later apotheker wil worden, is een middelbare studie zoals wiskunde wetenschappen dan verreist?

Kan je bijvoorbeeld bij de laatste 2 jaren overschakelen naar wiskunde met moderne talen, waar je wel nog fysica, biologie en chemie gescheiden hebt, dus geen natuurwetenschappen. Of heb je echt die 5 uren wetenschappen nodig om farmaceutische wetenschappen in unief te beginnen?

Je komt waarschijnlijk uit België en mijn ervaring is dat er maar weinig mensen hier zitten die antwoord kunnen geven op vragen over het Vlaamse schoolsysteem. Vraag het dus voor de zekerheid op school en niet hier.
ging ik sowieso doen,
wou gewoon eens kijken of hier mensen echt ervaring hadden met apothekerstudies..
had deze vraag trouwens gesteld op gv.be maar werd automatisch blijkbaar gesteld op gv.nl
Je hebt ook geen verschil tussen die twee. Het komt op hetzelfde neer.

Volgens mij is er weinig vereist: Omdat de scheikundige disciplines een belangrijke basis vormen van de studie voor apotheker zowel in de bacheloropleiding (bv. algemene chemie) als in de masteropleiding (bv. medicinale chemie) is interesse en aanleg voor chemie, maar ook voor andere exacte wetenschappen, een belangrijke vereiste. Je moet handig zijn en nauwkeurig kunnen werken. Besef dat het aantal uren dat je in een laboratorium doorbrengt een groot deel van je studietijd zal innemen.

Theoretisch is het vertrekpunt bij de aanvang van de apothekerstudie “nul” Toch dient aangestipt dat de meeste docenten ervan uitgaan dat je reeds enige voorkennis hebt en dat een aantal begrippen je niet onbekend zijn (cfr. het overbruggingsonderwijs in september).
--------------
Om het echt zeker te weten adviseer ik je contact op te nemen via de link onderaan de bron: http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.STUDKIEZ&n=65875

Om apotheker te worden zijn de volgende vooropleidingen geschikt:
•VWO-diploma met het profiel Natuur en Gezondheid of Natuur en Techniek
•VWO-diploma oude stijl met Natuurkunde en Scheikunde; Wiskunde, Biologie en Engels zijn dan wel gewenst
•VWO-diploma met het profiel Economie en Maatschappij of Maatschappij en Cultuur, aangevuld met Wiskunde B1, Natuurkunde 1 en Scheikunde 1
ik had dit ook al ergens gezien, maar begreep het niet zo goed.. wat betekent vwo bv? en welke richtingen zijn dit specifiek?
Je had moeten zien dat de vraagsteller vermoedelijk uit België komt dus die heeft weinig aan jouw antwoord.
inderdaad :-)
O en waaraan had ik dat dan moeten zien, of horen in mijn geval.
De volgende woorden: wiskunde met moderne talen, fysica, biologie en chemie gescheiden, geen natuurwetenschappen.5 uren wetenschappen en unief.
Naast VWO met Na Sk Wi en Bio kan ook de propedeuse voor HBO van een technisch wetenschappelijke opleiding zoals HBO laboratoriumopleiding, levensmiddelentechnologie en andere propedeuse HBO van opleidingen waar Na , Sk, Wi en Bio gegeven worden. Deze opleidingen bevatten ook Engels.
Ook is een toelatingsexamen (colloquium doctum) tot de universiteit wellicht mogelijk.
Er zijn meer paden, via Havo en HBO propedeuse van een geschikte opleiding is een vrij korte weg.
Voorheen kon je met een HBO propedeuse alle studies op een universiteit volgen maar dat ik bij mijn weten verleden tijd.
Raadpleeg de decaan van de faculteit Farmacie om met alle veranderingen op de rails de juiste keuze te maken, de spelregels veranderen nogal eens.
Niemand wil een negatief bindend advies na een half jaar blokken op de uni.