God heeft ze gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft sterke stroomstoten door een vloeistof met basis componenten (co2, methaan, ammonia, waterstof, en waterdamp). Door de toegevoegde energie zijn atomaire banden verbroken en nieuwe moleculen gevormt via de ontstane radicalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk leesvoer hierover vindt je hier: http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/300/5620/745

Antwoord hierboven klopt dus, dmv stroomstoten door een mengesel van methaan, ammonia, zuurstof en waterdamp, zie ook de plaatjes in de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aminozuren zijn ontstaan door amoniakgas, water zuurstof , stikstof en CO2 bloot te stellen aan vonken IN het gas, dus geen stroomstoten.
Er was geen sprake van electrolyse maar een reactie die door het ontstaan van vrije radicalen onder invloed van de vonken ontstonden , zoals oa. ook ozon en stikstofoxiden.
Die vonken werden slechts gebruikt om de bliksem van het onweer te simuleren.
Een vonk is 20 000K heet en geeft daardoor oa. UV licht af, onder welke zuurstof tot O isn en vervolgens ozon omgevormd worden.
Ozon gaat oa. reacties aan met N2 waarbij de gevormde stikstofoxyden met CO2 reageren tot oa. aminozuren en ammoniakgas.