Wie kent een boek dat zaken als elementaire deeltjes, atomen en het standaard model uitlegt aan kinderen? Het gaat om iemand van 14 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als het echt een boek moet zijn weet ik het niet (ik kan me niet meer herinneren hoe mijn boek heette dat ik op 2 VWO gebruikte), maar is het voor zelfstudie thuis, dan is bijgevoegde link makkelijk geschreven en erg uitgebreid.

Onder het kopje 'Bouw van de materie' vind je wat je zoekt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ah ja, ik weet het weer! Het is wel in het Engels, maar ik vond het heel begrijpelijk geschreven en er zitten leuke illustraties bij.

Het boek heet 'Physics for you'. (http://www.physics4u.co.uk/)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ken wel een ontzettend handige site (waar ik het standaard model heb geleerd toen ik 15 was), het is duidelijk en overzichtelijk.

http://adcs.home.xs4all.nl/Deeltjes/adventure_home.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat was er voor de oerknal? door Govert Schilling