Als spinnen een andere kleur zouden hebben bv. geel,zouden minder mensen dan bang voor hun zijn?

Heeft die zwarte kleur er ook niet mee te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag, ik zou een gele spin of een roze wel iets aantrekkelijker vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook en ik denk ook minder angstaanjagend.
Cryofiel
14 jaar geleden
Echt?
http://www.featurepics.com/StockPictures/Yellow-Spider-339158.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik vind dat wel.Ik vind dat zwarte zo eng op een witte wand.krijg kippevel.

Het beste antwoord

Ik denk het niet ,de snelheid van het lopen maakt iemand bang, geen controle hebben waar het beest snel naar toe kan lopen en ik kan kan kruipen. Dus of ie rood geel of groen is maakt volgens mij niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
precies, +1 :)

Andere antwoorden (11)

ik zou persoonlijk net zo bang zijn voor een anders gekleurde spin.
het zijn de lange poten die het 'm doen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook +
Ik denk dat je deze gele spinnen ook eng zult vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Plaatjes verwijderd omdat er auteursrecht op zit. In plaats daarvan links naar de plaatjes.

Vooral die onderste is eng.

http://www.featurepics.com/StockPhotographs/Yellow-Spider-982279.aspx

http://www.featurepics.com/StockPhotos/Yellow-Spider-1005104.aspx

http://www.featurepics.com/StockPics/Hang-Top-1004285.aspx

http://www.featurepics.com/StockPictures/Yellow-Spider-339158.aspx

Toegevoegd na 8 minuten:
Deze heeft mooie roze accenten - maar is daarmee nog net zo eng als een saaie zwartbruine spin.

http://www.warrenphotographic.co.uk/mdh/06382.htm
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je mooie plaatjes.Ik vind ze toch echt minder eng.Wist ook niet dat er gele bestonden.
Rieneke1
14 jaar geleden
ieuw +1:)
ik ben bang voor zwarte spinnen
maar kom ik gele of rode tegen dan zou ik het idee hebben dat ze giftig zouden zijn door die kleuren
nee dat zou niet helpen
14 jaar geleden
Ik denk dat ze aleen maar meer zouden opvallen door die kleur en angstaanjagender zullen zijn. Met reptielen is het zo dat hoe meer kleuren ze hebben hoe banger mensen er voor zijn, omdat ze zo opvallen, dus denk ik dat het met spinnen hetzelfde zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gekke is dat mijn dochters in de zomer ieder lieveheersbeestje van de blaadjes plukken en het over de handen laten lopen van vinger naar vinger. Maar een kevertje dat er precies zo uit ziet maar helemaal zwart is vinden ze doodeng en dan weten ze niet hoe gauw ze weg moeten komen. Ik kan me best voorstellen dat dit ook zou zijn wanneer een spin een andere kleur heeft. Al blijven die pootjes wel heel eng;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een gele spin zelfs nog veel enger vinden. Dan komen die enge vormen nog veel beter uit en lijkt ie nog giftig ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben niet bang, maar ik word altijd heel zenuwachtig van die poten hoe langer hoe gekker.
maar deze is eigenlijk best eng:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.bodhitv.nl/files/spin-200x253.jpg&imgrefurl=http://www.bodhitv.nl/articles/show-news/2008-05-19/op-een-onbewoond-eiland/&usg=__DaacuBwbyPD_lHEpOzsr_4MoR9U=&h=253&w=200&sz=46&hl=nl&start=7&tbnid=0XCF4Rj0PMFxpM:&tbnh=111&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Denge%2Bspin%26gbv%3D2%26hl%3Dnl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,echt een griezel.
Er zijn ook spinnen in andere kleuren als zwart,dus dat heeft er niets mee te maken,een kruisspin heeft bijvoorbeeld een hele schakering van kleuren en de redback een van de meest giftige spinnen heeft een rood achtterlijf, ik denk niet dat dat er mee te maken heeft waarom mensen bang zijn voor spinnen,het is meer de onbekendheid waarvoor de mensen bang zijn voor spinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij in ieder geval niet, vind ze vreselijk eng echt allemaal. Ze zijn zo snel, en onvoorspelbaar.

En die soms zulke lange poten.....brrr

Ik heb zelfs een keer een web gezien dat groter was dan dat ik zelf ben, het enige wat ik toen dacht was: en nu moet je heel snel wegwezen brrrr moet er niet aan denken.
Maar als ze vast zitten vind ik ze helemaal niet eng, en als iemand ze dood maakt dan vind ik het eigenlijk wel een beetje zielig ook.
Ik vind ze tegelijkertijd ook interessant en als ik iets over spinnen op tv zie dan laat ik het wel staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de kleur deels meespeelt m.b.t. de angst voor spinnen. Zwart is duister. Stel een spin is roze (hh), dat zou er n.m.m. al minder eng uitzien.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook.
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de enorme hoeveelheid poten ; we vinden dieren namelijk enger naarmate ze meer of minder poten teveel of te weinig hebben (vier vinden we maar zelden eng).

Trouwens, geel vinden mensen juist vaak ook een hele enge kleur. En al helemaal in combinatie met zwart.